måndag 16 november 2009

Tävling


Vinn två biljetter till Jul och Hantverk! Motivera kort varför just du skall vinna biljetter och besöka mässan Jul och Hantverk.
Den 3-6 december arrangeras Jul och Hantverk. Mässan med massor av Inspiration. Hantverk, design och delikatesser på Kistamässan.

Det finns många aktiviteter för både barn och vuxna. Hemslöjdens förlag bjuder in till Stickcafé. Glasskolan i Orrefors erbjuder "prova-på" glasblåsning. Paketinslagning och scrapbooking finns också på mässan.
Bokfesten är årets nyhet. 25 förlag deltar och hos dem kan du köpa dina julklappsböcker direkt från förlagen.
Delikatessavdelningen bjuder på mathantverk av god kvalitet. Rösta fram Årets favoritpralin bland besökarna!
Vill du veta mer av vad mässan erbjuder så gå in på http://www.julochhantverk.se/  . Missa inte att delta i tävlingen om två biljetter. Tävlingen pågår fram till den 26/11. Lämna en kommentar och en motivering till detta inlägg. så är du med. Lycka till!!

7 kommentarer:

-ME- sa...

Oh, jag har en lysande motivering! :) Det är nämligen så att min man fyller 40 den helgen och vi har 140 inbjudna till lunch på lördagen och dessutom 35 gäster på medeltidsgille samma kväll. Vi kallar den kamikazehelgen... Gillet gör vi helt själva från grunden; mjöden står och bubblar och nu i veckan ska både hjort och vildsvin bli korv. Det här gör att det inte blir NÅT julplanerande innan festerna och i vanliga fall har jag satt igång att pyssla redan i början av november. Därför kommer jag vara i _akut_ behov av att få släppa kalasen och gå in i julen där den sjätte december - det är min motivering. :)

Annica sa...

Jag är en av de själar som tappat lusten och tron på julens magi, för evigt trodde jag. Men av någon fantastisk anledning har jag detta året hittat känslan igen inför julen! Jag som de senaste fem åren vägrat byta till julgardiner och sätta fram alla julsaker. På sin höjd har jag haft några kulor i en vas och en plexistjärna i ett fönster. Därför tänkte jag att det kunde vara ett ypperligt tillfälle för mig att verkligen anamma julen med allt som där hör till, för jag har ju trots allt saknat den oerhört...

Vardagens guldkorn sa...

Jag julpysslar varje jul till en julmarknad som vi har i vår kyrka. HELA behållningen går till ett hjälpprojekt(Place of restoration) genom "Ge för Livet" Där kan aidsdrabbade barn och ungdomar som utsatts för övergrepp få hjälp och stöd. Se mer här:
http://www.geforlivet.se/viewNavMenu.do?menuID=125
Det jag och många fler med mig tillverkar skänker vi till marknaden och sen går alla pengar till de som behöver det mest. Nu är det ju så att man lätt fastnar i gamla hjulspår och att det blir samma pyssel år från år.Garntomtar känns lite passé. Det skulle vara kul att gå på mässan och få inspiration, tips och ideer till nytt pyssel som man kan sälja. Målet är ju att samla in så mycket pengar som möjligt (Ca 50 000 kr fick vi in förra året tror jag)
Så, en inspirationstripp för att i slutänden glädja många fler människor är min motivering.
Hälsningar Linda

josefin den allsmäktige sa...

Jag vill vinna biljetterna för att bjuda med min mamma på marknaden. För att hon jämt hjälper och stöttar mig.
Det skulle bli som en liten överaskning som hon skulle uppskatta därför att hon behöver göra något kul och koppla bort allt annat.
Och jag skulle tycka att det var super kul att få åka ¨på marknaden, eftersom att jag själv står på julmarknader och hinner inte med att gå runt och kolla själv.
Därför vill jag vinna biljetterna!
God jul i förskott!
/josefin som håller tummarna!

Anonym sa...

Hej,klart man vill vara med på utlottningen om att få gå på julmässa,visste inte ens att det fanns något så underbart.
Julkram
Ulrika
ulrika.f@telia.com

Katta sa...

ÅH, vad roligt! Visste inte att den mässan fanns ens. Jag som älskar jul och hantverk, bor ju trots allt inte långt därifrån.Skulle vara roligt att vinna,kram Katta

Linnea sa...

God jul i stugan!
En liten student tjej som borde sitta och plugga inför årets sista tenta. Tyvärr flyger tankarna iväg till pysselhörnan. Har älskat att pyssla så länge jag kan minnas men nu har jag tyvärr tappat all inspiration, suck! Allt känns mörkt och tungt och jag orkar inte ens pyssla mer. Trots att just julen alltid brukar får mig att vilja dansa och sjunga och dona runt hemma, ÄLSKAR julen. Har flera gånger hamnat i panduros butik på kungsgatan men jag kommer alltid därifrån tomhänt?!?! Förstår inte vad som hänt. Att få besöka jul och hantverkarmässan kanske kunde bota denna lilla pysselkoma!
Gud jul hälsar Linnea
(ala05nfr@student.ki.se)

Längtar ni som jag....

Mmm, ja längtar ni som jag...efter det fina, förväntansfulla, drömmande och en massa mirakler. Det gör jag. Har ...