lördag 15 november 2014

Vika granar

1. Hitta en bok som du vet att du aldrig vill läsa igen.
2. Riv ut valfritt antal sidor, men minst fem. Antalet sidor bestämmer hur tät granen blir.
3. Vik samtliga sidor på mitten
 
 
4. Stencilera försiktigt upp formen på granen, genom att rita ena halvan av granen mot vecket i mitten. Lång och smal eller liten och bullig? Du bestämmer!
5. Klipp eller skär ut formen.
6. Sy några diskreta stygn mitt i vecket så att granen håller ihop.
7. Veckla ut och böj till alla ”grenar” så att den står stadigt i 3D!
8. Vill du så limmar du fast ett band i toppen och hänger den i granen
 

Inspirationen har jag lånat här!!
Trevlig kväll!
Kram M
 

2 kommentarer:

angie sa...

süße dekoration!!! liebe grüße von angie

Draffin Bears sa...

Lovely to discover your blog and how wonderful the little Christmas tree is. Thanks for sharing.
Happy Sunday
Carolyn x

Längtar ni som jag....

Mmm, ja längtar ni som jag...efter det fina, förväntansfulla, drömmande och en massa mirakler. Det gör jag. Har ...